Om børn og unge

Kajakklubben Neptun er en aktiv kajakklub i Kastrup i Tårnby kommune på Amager.

Vi tilbyder kajakpolo og kajakroning i en organiseret struktur, efter Dansk Kano og kajakforbunds alders relateret træningskoncept (ATK)

ATK er en træningsform udarbejdet i samarbejde med Danmarks Idræts Forbund (DIF), som tilgodeser unge fra 10 år til senior på alle trænings niveauer, dvs. fra begynder til elite.

Som sportsklub betyder det at vi tager til stævner rundt i Danmark. Stævnerne er underlagt DKF, dvs. der er stævner for alle niveauer og aldersgrupper. Man skal forvente ca. 4-6 stævner om året.

Neptun vægter socialt samvær højt, derfor arrangeres ofte andre aktiviteter i klubbens lokaler.

Træningstider

Træning primært på vandet i sommerhalvår, april til og med efterårsferie
I vintersæsonen trænes enten indendørs eller ved udendørs aktiviteter på land.

Aktuelt har vi et lille hold, der ønsker at ro kajak. Vi træner tirsdage kl. 16:15 - kontakt Kurt Næsby

Kajakpolo har også juniorhold, der træner mandag og onsdag.

Særlige regler

Ved vinterroning gælder følgende for ungdommen. For at ro i perioden mellem standerstrygning og standerhejsning (dvs. vinterhalvåret) kræves:

• Seddel underskrevet af forældrene
  • Tilmelding på hjemmesiden (senest torsdag)
  • Max. 3 unge pr. voksen
  • Beklædning skal godkendes af den voksne
  • Børn skal kunne svømme 350m for at deltage