Maribo Regatta 2018

21. maj 2018 08:38 , af Martin Christensen

Traditionen tro deltog Neptun i den traditionsrige Regatta på Lolland. Vi stillede i år desværre med et meget lille hold. Vigga i U16, Philip i U14, Oliver i U12 og nye Christoffer i U12.
Vi havde kongevejr, man taler om 100 års vejr fænomener når det er ekstremt og vi havde ekstremt godt vejr, sol, sol, sol og sol og ikke mindst næsten totalt vindstille. Dem der har været med i Maribo før ved godt at det ellers altid blæser med dertil hørende bølger på søen, men ikke i år.
Lørdag bød på 1000m og 200m løbene samt lidt 2500m.
Vigga var de første på vandet på 1000m og kom videre til semi som her blev endestationen..
Næste var Philip på 1000m som blev etter og direkte i A-finale som senere resulterede i en sølvmedalje.
Så blev det Oliver og Christoffers tur på 200m begge kom videre til semi og endda og begge til A-finale hvor det blev til Oliver nr. 7 og Christoffer nr. 9
Viggas 200m blev desværre kun til indledende med en 8. plads
Philip vandt sit indledende heat på 200m foran Nicolaj Bryde fra Hellerup som han blev slået af på 1000m. De mødtes igen i finalen og igen måtte Philip se sig slået, så endnu en sølvmedalje. De samme 2 drenge roede også K2 2500m som de vandt i overbevisende stil.
Så blev der holdt en U12 mix 200m stafet, et løb hvor man mixer alle de U12 piger og drenge der vil være med, med 4 på hvert hold. Olivers hold vandt og Christoffers hold blev 3’er.
Søndag bød på 500m og igen lidt 2500m.
Vigga lagde igen ud og måtte igen desværre se sig elimineret efter indledende med en 8. plads.
Oliver og Christoffer kom begge videre til semi og igen videre til finalen hvor det blev til en 7. og 9. plads.
Philip roede sig direkte til A-finalen ved at vinde sit indledende heat. Finalen blev igen til sølv, igen slået af Nicolaj dog kun med ¾ bådlængde.
Oliver roede også 1.250m her blev det til en 7. plads.
Philip roede også 2.500m her fik han den 4. sølvmedalje.
K2 er så lidt en historie, Philip ror K2 med Nicolai Bryde fra Hellerup.
Ikke overraskende guld på 500m og 2.500m, men på 200m missede de at komme til start. 2 x holdledere, 2 x forældre og 2 x roere havde ikke styr på tiden så de missede en guldmedalje.
Tak for en dejlig weekend, med 3 guld, 4 sølv og 1 bronze.