Støtteforeningens sommertur!

1. juli 2017 19:27 , af Mogens Stokholm

Ja, det er måske lidt voldsomt at kalde det for sommertur, hvis vi skal tage udgangspunkt i vejret. Men kalenderen sagde 1. juli, så det burde være sol, let vind og omkring 23 grader. Vejr guderne er desværre blevet forvirret og den globale opvarmning slår ikke rigtigt igennem hos os, for det var 15 - 17 grader, regn med en god vind fra nord.

Nå pyt!! 22 glade neptunesere trodsede vejret og drog på tur til Københavns havn for at ro en tur af den blå rute. De fleste kørte i bil til ARK og satte kajakkerne i der. Lisbeth og Mette mente nu at udfordringen på dagens tur ville blive bedre med en hurtig tur i baljen, så stort set inden de var kommet fra broen, væltede de en tur i vandet. Og de var ikke de eneste, der startede friskt. Kurt og Morten havde roet hjemmefra og til ARK. Med dagens nordenvind fik de sig en på "bølgeopleveren" ude ved Lynette havnen.

Ellers fulgtes vi alle fint afsted og når man først sad i kajakken var det faktisk helt fint vejr. Michael havde misset det med farvekoderne på pagajerne (jeg kender dem heller ikke) og havde fået en børnepagaj med. Efter en dejlig tur igennem kanalerne og 2 overbæringer senere var vi fremme ved en lille cafe, som Bent havde lavet en aftale med. Og så var der kaffe/kage stop og tid til at få en tør trøje på.

Jens valgte at følges med Kurt og Morten hjem, men for at undgå Lynette havnen, gik de over til Amagerværket (laaang overbæring) og roede hjem derfra (fornuftigt). Jens fik desværre sat sig på sine sko og da han ville rette på det, røg han i vandet. Men så var det også slut med kæntringer for i dag.

Vi andre tog samme vej tilbage til ARK, hvor nogle i stedet for at bære over roede uden om Papirøen. Puha det havde været lidt gyngende forlød det. Vel tilbage i ARK pakkede vi hurtigt traileren og tøffede hjem til klubben.

Hele arrangementet blev afsluttet med burger, pølser og et glas vin. En stor tak til støtteforeingen for et rigtigt godt arrangement og tak til alle I skønne mennesker, der var med!

PS: Havde filmet det meste af turen, men pga støvregnen var kvaliteten ikke særlig god.