Forsætter kursus - bliv ven med din kajak og klubkammerat

25. april 2018 21:04 , af Mogens Stokholm

Kurset har vist sig at være lidt at et tilløbsstykke, så stort at vi måtte lukke for flere deltagere. Vi er 27 deltagere inklusiv instruktører, hvilket jo er en hel del, men også en rigtig positiv udfordring. Planen er,at vi skal ro i både ener og toer kajak. Det betyder, at vi forventer at kunne råde over klubbens kajakker på kursusdagene.

Den første dag er mandag den 30. april, hvor vi er parat til at gå på vandet kl. 18.30. Sidste dag på kurset bliver mandag den 25. juni.

Udover træning hver mandag er planen,at vi tager på en fællestur lørdag den 23. juni hvor vi skal ro ”I vikingernes kølvande på jagt efter helbredende urter”. Hvis vejret tillader det, bliver det i Roskilde Fjord.

Målet og ambitionen med kurset er:

• at får trænet de basale rofærdigheder og lagt yderligere færdigheder/teknikker på den enkeltes niveau
  • at skabe sociale relationer som kan kaste nye ro venner af sig
  • at få nogle kilometer i armene
  • at have nogle hyggelige timer sammen i Neptun Kajakklub