Orienteringsløb

Sport for alle – hele året!

Kajakklubben Neptun har en lang række tilbud for klubbens medlemmer der sikrer at alle kan holde sig i gang sommer og vinter – uanset niveau. Der er således tilbud for begyndere, øvede og elite.Et af de tilbud er orienteringsløb i vinterhalvåret med mulighed for at møde folk fra klubben samt folk fra andre kajak- og ro-klubber. Således er der i vinterhalvåret fra oktober til marts 6 orienteringsløb arrangeret af de københavnske kajakklubber. Løbene finder sted i forskellige skove og det går på skift mellem klubberne at planlægge et løb og indsamle poster efter hvert løb. Løbene afholdes altid den første søndag i hver måned (dog undtaget i januar, hvor det er anden søndag) og løberne sendes afsted fra kl. 10 med et minuts mellemrum indtil alle tilmeldte har startet. Ruterne er ca. 6 km i old ladies, old boys, dame og par klasserne, mens herre klassen er ca. 9 km (målt i fugleflugt!). Alle, der er medlem af en kajakklub, kan deltage i løbene.Du kan tilmelde dig alle 6 løb på en gang, eller du kan tilmelde dig et løb ad gangen. Det koster 30 kr. at deltage i hvert løb. Selvom du har betalt for hele sæsonen, skal du alligevel tilmelde dig hvert løb, du deltager i. Dette er af hensyn til arrangørerne, så de ikke risikerer at bestille tid og kort til en løber, som alligevel ikke kommer. Tilmelding kan foregå ved at ringe/skrive til Mogens Stokholm (se tlf nummer og mail adresse længere nede) eller du kan skrive dig på listen, som hænger i klubben. Tilmelding sker senest 14 dage før hvert løb. Hvis du har tilmeldt dig et løb og alligevel ikke kommer, så meld venligst afbud.

Kommende O-løb

Kommende O-løb fremgår af klubkalenderen. Et par dage før løbet, kan du gå ind på dkfolob.dk og se, hvornår du skal løbe. Her kan du også se, hvor løbet sættes i gang fra. Det er en god ide at møde i god tid. Det hænder, at der er ændringer eller meddelelser til løberne, derfor anbefales det, at gå ind på hjemmesiden hver gang lige op til løbet. Hvis du er helt ny løber, kan du få en introduktion til kortlæsning af Mogens Stokholm eller Claus Sørensen.Mogens Stokholm er holdleder og sørger for at melde alle Neptuns deltagere til, og Claus Sørensen er med i arrangørgruppen, der ordner kort til løberne. For yderligere info: Mogens – mobil: 51 66 46 26 mail: mogensstokholm@gmail.com

Mere om orienteringsløb

DKF-OLØB